2014. december 31., szerda

~Bukott angyal~ Hatodik rész/1.

Sziasztok! Nem keresek kifogásokat, itt lenne a folytatás! Csak annyit, hogy sajnálom, hogy ennyit kellette várnotok :(
*A

Csöndben gyalogoltak, Lili zsibbadtnak érezte a testét, zavarosnak az agyát.
- Zayn?
- Még mindig itt vagyok.
- Eljön velem a rendőrségre?
A férfi megállt inni, aztán Lili felé nyújtotta a vizesüveget.
- Majd tőlem telefonálunk. Az közelebb van, mint begyalogolni a városba.
- Kösz.
Lili megkönnyebbülten és hálásan lépkedett tovább. Hogy az idegességét legyűrje, receptekkel bombázta az agyát és látta magát, ahogy sütöget.
- Egész jól hangzik - Zayn zökkentette ki a merengéséből.
- Mi?
- Hát az, amit itt készít - megkopogtatta a halántékát. - Sült rákot?
- Sós lében pácolt sült rákot. Nem tudtam, hogy magamban beszélek. Fölöttébb kellemetlen.
- Nem látok itt semmi kellemetlenséget, kivéve, hogy éhes vagyok, és nincs túl sok rák errefelé.
- Csak próbálok valami másra gondolni. Szükségem van arra, hogy... - megfeszült a teste, és elakadt a lélegzete - Nem kapok levegőt.
- Dehogynem. Viszont ha így veszi a levegőt, hiperventilálni fog. Én biztos nem fogom lecipelni, úgyhogy most hagyja abba. Inkább fejezze be a ráksütést.
- Rendben. Szóval... Öntsük rá a fokhagymaolaj felét a sült rákokra, és jól rázzuk össze. Tegyük át őket egy nagy tányérra, majd tálaljuk pirított kenyérrel és a fokhagymaolaj maradékával.
- Ha sikerül beszereznem néhány rákot, leróhatja a háláját, és elkészítheti nekem. Azt tervezi, hogy feldobja kicsit Joanie étkezdéjét?
- Nem.
- Volt sajàt étterme?
- Soha nem volt sajàt helyem. Nem is akartam. Én csak főzni akartam.
- Akart?
- Akarok. Talán. Nem is tudom, mit akarok. Újra normális lenni, és nem akarok többé félni. Az szeretnék lenni, aki két évvel ezelőtt voltam, de sohasem leszek az. Úgyhogy próbálom kitalálni, ki is leszek az életem hátralévő részében.
- A hátralévő rész még hosszú idő.
Zayn előkereste a mobiltelefonját. Ez a nő csupa rejtély, gondolta, de egyáltalán nem olyan gyenge és gyámoltalan, mint amilyennek képzeli magát.
- Be kell szólnom - mondta, és bepötyögött néhány számot.
- Rick, itt Zayn! Lili Ross-szal vagyok négyszáz méterre a házamtól a Kis Angyal-ösvényen. Jó volna, ha beugranál hozzám. Szemtanúja volt egy gyilkosságnak... Igen, azt mondtam... Majd elmesélem a részleteket. Már majdnem ott vagyunk.
Bontotta a vonalat, és visszadugta a zsebébe a telefont.
- Fogadjon meg egy jó tanácsot! Fontos, hogy megőrizze a nyugalmát. Legyen alapos, világos és lényegre törő.
- Ha kezdeném elveszíteni a fonalat, megtenné, hogy leállít? Úgy értem, szakítson félbe, vagy verjen le egy lámpát! Ne aggódjon, ki fogom fizetni. Csináljon bármit, amivel nyerek néhány másodpercet, hogy összeszedjem magam.
- Talán.
- Jobban érzem magam, ha víz közelében lehetek. Talán egy szigeten kellene élnem, csak az meg már túl sok víz lenne. Szükségem van egy kis locsogásra. Persze nem kell végighallgatnia.
- Van fülem - emlékeztette Zayn, majd levezette az ösvényről.
Hátulról közelítették meg a házat. Lili torka kiszáradt, ahogy a férfi kinyitotta a hátsó ajtót. Nem volt kulcsra zárva, bárki bemehetett.
Lili összeszedte minden bátorságát, és belépett a szűk konyhába. Zayn azonnal a kávéfőzőhöz ment. Miután bekapcsolta a készüléket, kivett két bögrét a szekrényből.
- Elnézést, nincs teája?
- Hogyne volna. Mindjárt megkeresem a teababát.
- Ezt úgy veszem, hogy nincs. Én viszont nem iszom kávét, mivel ideges leszek tőle. Ennél is idegesebb - tette hozzá, amikor Zayn felvont szemöldökkel ránézett. - Jó lesz egy pohár víz is. Az első ajtót is nyitva szokta hagyni?
- Errefelé nincs értelme bezárkózni. Ha valaki be akar jönni, egyszerűen berúgja az ajtót - amikor a lány elfehéredett Zayn oldalra billentette a fejét. - Mi van? Azt akarja, hogy benézzek az ágy alá?
Lili elfordult, hogy levegye a hátizsákját.
- Fogadok, hogy maga még sohasem félt.
- Michael Myers-től féltem.
Lili zavartan hátrafordult.
- Kitől? Shrek hangjától?
- Dehogyis, Cinege, az Mike Myers! Michael Myers-től. Az ijesztő ürgétől a Halloween-ból. Tízéves lehettem, amikor láttam a filmet. Évekig rémálmaim voltak.
- Hogy tudott megszabadulni tőle?
- Becsempésztem egy lányt a szobámba, amikor tizenhat voltam. Eltöltöttünk pár órát a sötétben.
- Szex ördögűzésre?
- Nálam bevált. Csak szóljon, ha ki akarja próbálni.
- Szólni fogok.
Lili azonnal kővé dermedt, amikor kopogtatást hallott a bejárati ajtón.
- Ez a seriff lesz. Itt bent akarja csinálni?
- Jó lesz itt is.
Amikor Zayn az ajtóhoz igyekezett, Lili lecsavarta az üveg kupakját, és vadul kortyolta a hideg vizet.
Rick bejött és biccentett.
- Lili. Hallom van egy kis probléma.
- Igen.
- Üljünk le, és meséljen róla!
A lány helyet foglalt az egyik széken, és belefogott. Zayn letett egy bögrét Rick elé, nekidőlt a pultnak, és nem szólt semmit. Mialatt Lili beszélt, a seriff jegyzetelt.
- Oké, gondolja, hogy azonosítani tudná valamelyiküket?
- Talán a nőt. De a pasas háttal állt nekem.
Rick most Zaynhez fordult.
- Ugye felmentél odáig, ahol Lili volt? Láttál valamit?
- Nem. Ha a helyet akarod azonosítani, hozok egy térképet, és megmutatom.
- Megköszönném. Lili - folytatta Rick, miután Zayn kiment - látott csónakot vagy kisteherautót? Bármi ilyesmit?
- Nem. Azt hiszem, kerestem, hogy van-e csónak, de hiába. Csak őket láttam.
- Mondjon el mindent, amit a fickóról tud! Bármit, ami eszébe jut - biztatta Rick.
- Fehér volt, ebben biztos vagyok. Kesztyűt viselt, feketét vagy barnát. Olyan gyorsan történt minden. Sötét dzsekiben volt, meg narancssárga vadászsapkában.
- Értem. Kezdetnek nem rossz. Mi a helyzet a hajával?
- Nem láttam. Azt hiszem eltakarta a sapka.
Zayn visszajött egy térképpel, és leterítette az asztalra.
- Itt!
- Biztos vagy benne?
- Igen.
- Rendben - Rick felállt. - Most rögtön kimegyek oda, és megnézem van-e valami. Ne aggódjon, Lili, elrendezem az ügyet. Majd jelentkezem. Addig is, ha bármi eszébe jutna, mindenképpen tájékoztasson róla, rendben?
- Igen, rendben. És köszönöm.
Rick biccentett Zaynnek, aztán fogta a sapkáját, és elindult kifelé.
Lili nagyot sóhajtott..

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése